Bo w poezji jest ukryta moda! Czytana jak wygrana w Lotto! – hasło reklamowe!
Bo w poezji jest ukryta moda! Czytana jak wygrana w Lotto! – hasło reklamowe!
„Jabłonka”
„ w raju majowym, pod piękną jabłonką,
Co się kwiatami, jak śmiechem zanosi”
Ukrywa się moda na coprywriterskie spacje. Jej urok tkwi w słowach, które zaklęte w książce Wisławy Szymborskiej określają kształt wszelkich trendów.
1. Trend 1 – na wiersze
2. Trend 2 – na zdjęcia
3. Trend 3 – na folklor co się zmieści wszędzie
4. Trend 4- na bluzki sportowo- codzienne
5. Trend 5 – na piękno , co staje się wdzięczne
„Był klucz i nagle nie ma klucza” – „Klucz”
Klucz do mody otwiera stare prowansalskie drzwi. Na wieszkach w szafach wyznacza kolory sukienek. Na półkach proponuje wiosenne przymiarki. A wszystko razem przy zmysłowym nocnym oświetleniu pozwala modzie romantycznie - marzyć. Tylko kobiece ramiona kołyszą : chusty, korale i wisiorki, aby dość lekko dotykały wyszukanych rzeczy.
***
„Świat umieliśmy kiedyś na wyrywki:
- był tak mały, że się mieścił w uścisku dwu rąk”.
- 1945
Obecnie świat jest z nami wszędzie.
Wszędzie tam, gdzie stylowe ubranie będzie.
Otwórz więc drzwi i złap promienie słoneczne.
Twoje ciało nie potrzebuje nic mniej, i nic więcej.
W materiale wykorzystano fragmenty z książki: „Wiersze wybrane” - Wisławy Szymborskiej.