Zapraszam do współpracy i wstąpienia na blog copywriterski:
Zapraszam na blog copywriterski:
http://www.copywriting.lebork.pl
Copywriting w dłoniach specjalisty!
Dobry tekst – to obecnie natychmiastowy przekaz w mediach. W tej specjalizacji obowiązują zatem określone zasady i chwyty internetowe. Do jednych z nich należy z pewnością – „krótki tekst”. Co to oznacza dla czytelnika i klienta?
W takich warunkach:
Czytasz szybko i ekspresowo otrzymujesz konkretne słowa.
Zasady copy!
Pamiętaj, że sztuka stworzenia takiego artykułu zahacza o wiedzę z copywriterskich książek ( takie zamawiam do domu), a także z notatek uzyskanych w trakcie studiów. Wiem, że czasami zastanawiasz się, czy treść nie brzmi dość dziwnie, bo…..
- dlaczego warto dość do sformułowania: „Sałatka prosto z grządki”.
- W zamyśle wykładowcy taka forma wpływa na ukształtowanie odpowiedniego toru dla treści. Zaufanie, które na wstępie podajesz na tacy, w trakcie naszej rozmowy i wymiany listów – procentuje w ukazaniu innowacji i wyjątkowej gry słów. Copywriting z założenia przekreśla , bowiem wszystkie schematy wyniesione z lekcji języka polskiego. Wiem, to brzmi niewiarygodnie, przecież przez 25 lat uczono Cię, że obowiązuje:
- notatka, recenzja, esej, opowiadanie, a Ty masz przygotować wypracowanie w określonym schemacie.
Pamiętaj!
W copywritingu każdą przygodę z treściami rozpoczynasz od całkowitego odcięcia szablonów edukacyjnych.
Krótkie teksty w zdaniu to :
- paralelizm,
- kontrast,
- hasło reklamowe,
- luka informacyjna,
- pętla poznawcza,
- pytanie zamknięte,
- pytanie z presupozycją,
- metafora,
- metaforyczne śródtytuły,
- pytanie, które wzbudzi dziecięcą ciekawość,
- tytuł wpisu, lead, tweet, post na Facebooku lub hasło reklamowe z użyciem metonimii.
Bo….tak to wygląda w dłoniach fachowca:
Jak współpracować z copywriterem, aby osiągnąć sukces w sieci?
Copywriting odskakuje, słowa zwalniają.
Im więcej czytam książek specjalistycznych, tym mniej czasu poświęcam na budowę treści.
Malusieński zabieg, gigantyczna promocja.